Przejdź do głównej zawartości

Anarchizm grupowy i partyzancki


Wrodzoną praktyką anarchizmu jest praktyka walki partyzanckiej. Anarchizm jako ideologia i praktyka polega na asymetrycznej wojnie - oznacza to walkę, która nie rozgrywa gry uciskających, takich jak państwo czy kapitaliści. Ma na celu podważenie tych sił poprzez propagandę i działanie, aby zainicjować powstańczy proces, który zmiecie stary świat, dla nowego opartego na federalizmie, wzajemnej pomocy i solidarności.

Praktyka partyzantki anarchistycznej przybiera różne formy na całym świecie, w większości jest uzbrojona i mobilna.
Umieszcza taktykę hit i run na pierwszym planie; w przeciwieństwie do statycznych powstańczych squattów i nieformalnych ataków jednostek, uznaje potrzebę sieci wsparcia, organizacji grupowej i mobilnych, podziemnych taktyk. Odrzucenie masowych struktur organizacyjnych i nacisk na bezpośrednie działania prowadzone przez autonomiczne grupy stanowią sedno współczesnej anarcho partyzantki
Guerilla to nasza praktyka, grupa to nasza preferowana forma organizacji. Grupa autonomiczna, czasami znana w książkach historycznych jako grupa powinowactwa, nie neguje konieczności zorganizowanej, stałej organizacji, ról i specjalizacji. Nie tłumi też absolutnej potrzeby indywidualnej inicjatywy ze strony samych grup i spoza nich. Mała grupa jest zarówno ustrukturyzowana, jak i elastyczna, umożliwiając pełny rozwój jednostki i skoordynowany atak kolektywu. Odrzuca masowe struktury, które predzej czy później posiadają swoich przywódców, biurokracją i są podatne na infiltrację policji.
Przy ścisłym bezpieczeństwie grupy i niewielkich liczbach jako ograniczeniu skali, nieformalnym stowarzyszaniu się z innymi grupami w celu określonych działań, każda infiltracja policji jest ograniczona do minimum, w najgorszym przypadku izolowana w każdej grupie.
Współczesne przykłady, takie jak RUIS, dawniej IRPGF w Rojavie i „Rewolucyjna walka” w Grecji, są zalążkiem tego nowego (i starego) anarchizmu.
Przykłady historyczne, takie jak Los Solidarios, Los Indomables w Hiszpanii, OPR-33 w Urugwaju i wiele innych przykładów, skutecznie ścigały zbrojną walkę zarówno przeciwko państwu, jak i kapitałowi, w oparciu o sieci wsparcia społeczności.
Te bojowe walki, szczególnie w doświadczeniach hiszpańskich, odegrały kluczową rolę w budowaniu ruchów rewolucyjnych i kultur ich krajów. Stanowili oni kręgosłup buntu przeciwko faszystowskiemu atakowi i byli zarodkami kolumny Durruti, kolumny Ascaso, kolumny Ortiz i kolumny Żelaznej itp. Grupy były małe, ale ustrukturyzowane, osadzone w lokalnych społecznościach.
Wykorzystując propagandę czynu i sabotaż, dążyli do wojny o wyniszczenie, których kulminacją były zorganizowane próby powstania. Te powstańcze próby, choć wysoce zorganizowane, były masowymi działaniami propagandowymi, aby przyciągnąć więcej jednostek klasy robotniczej w kierunku anarchistów i spowodować cykliczne rewolucyjne próby, których kulminacją jest zniszczenie państwa.
Sieci grup wykorzystały wywłaszczenie w celu sfinansowania zakupu broni i wsparcia licznych więźniów przetrzymywanych wówczas w hiszpańskich więzieniach. Po nieudanej rewolucji anarchiści, tacy jak Sabate, Facerias i wielu innych, nadal ścigali wojnę partyzancką przeciwko Franco, często obchodząc formalne struktury CNT-FAI, która podobnie jak przed rewolucją dążyła do reformizmu i kompromisu - a nawet całkowitego współudziału z państwem.
W wielu innych krajach to partyzantka zbrojna była kręgosłupem walki anarchistycznej: od Bułgarii, przez Francję po Amerykę Południową uzbrojona partyzantka anarchistyczna, oparta na małych grupach, prowadziła wojnę przeciwko kapitalistycznemu porządkowi.
Jest to historia szeroko ignorowana przez „anarcho-liberałów” i ich historyków, najprawdopodobniej z powodu własnego tchórzostwa i braku rewolucyjnych zamiarów. Pozostaw się„anarcho-liberałom” ich reformizmowi - zbuduj rewolucyjny ruch akcji!
Gdy anarchizm jest uzbrojony, jest ożywiony.

Niech żyje Guerilla!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wezwanie do akcji solidarnościowych w sprawie Filipa B.

 Podczas gdy anarchiści systemowi organizują już tylko akcje parzenia herbaty dla społeczniaków, Czarna Rewolta wzywa do akcji solidarnościowych z Filipem B .- niesłusznie osadzonym w systemowej katowni, przez pachołków znienawidzonego przez nas państwa. Filip B- zaangażowany antyfaszysta, działalnością uliczną zajmował sie od roku 2014Współpracował m.in z Anarchistyczne Kielce,Antifa Jaworzno Frontem Antykapitalistycznym oraz Naukowy Socjalis.   Tam gdzie pozerzy z Anarchistycznych Kielc bali się włożyc dłoń, on wkładał głowę.Nieustępliwy w walkach ulicznych z neonazistowską zarazą znany i lubiany wrażliwy na systemową niesprawiedliwosć.Współpraca z nim to czysta przyjemność - tak wspominają go, dziś jego przyjaciele, Niestety, jak w wielu podobnych przypadkach, system wyciągnął po niego swoje obślizgłe łapy najpierw, na ponad 2 lata  bez zarzutów, wsadzając do aresztu po czym skazując bestialsko na kolejne 6,5 za czyn którego nie popęłnił.                                           

Wywiad z Piotrem Ratyńskim - LIDEREM LUDOWEGO FRONTU WYZWOLENIA

  Ludowy Front Wyzwolenia  – polska  grupa ANARCHISTYCZNA  powstała w 1989. Nazwa organizacji nawiązuje do  Ludowego Frontu Wyzwolenia Palestyny . Jej uczestnicy rekrutowali się z różnych   anarchistycznych organizacji, takich jak  Federacja Anarchistyczna  (wcześniejszy  Ruch Społeczeństwa Alternatywnego ), czy  Solidarność Walcząca .  Gdański  odłam LFW (była też grupa działająca w  Grudziądzu ) działał do 1991 i przeprowadził kilka akcji wymierzonych w różne sfery aktywności państwa oraz ataki na ambasady  ZSRR  i  Izraela . Po aresztowaniu i skazaniu lidera grupy, Piotra Ratyńskiego, na karę 2,5 roku więzienia LFW zaprzestało działalności                                                                                                                                                                                                                                              to chronologiczny wykaz akcji Ludowego Frontu Wyzwolenia 1. Akcja na główną siedzibę NSZZ „Solidarność”. Gdańsk

Wstęp do anarcho-nihilizmu

 Anarchonihilizm to anarchistyczna i indywidualistyczna ideologia. Zakłada, że życie nie ma żadnego celu i odrzuca wartości oraz moralność. Widzi społeczeństwo, prawo, państwo, rodzinę itp. jako fałszywe konstrukty nie mające powodu do panowania nad jednostką i zaleca odrzucenie ich.  odrzucają oni wszelkie instytucje i normy społeczne , cywilizację i społeczeństwo utrzymuje, że choć historia anarchizmu jest "chwalebną porażką", uciskowi należy się przeciwstawiać nawet bez nadziei na zmianę; Niektórzy anarcho-nihiliści (Serafiński) przyjmują pesymistyczne stanowisko, że zmiana polityczna nie nastąpi w widocznym czasie. Wśród tych nihilistów popularny jest również pesymizm ekologiczny i mizantropia. Inni nihiliści (Flower Bomb), choć rozczarowani, wciąż mają nadzieję na przyszłe zdziczałe życie wolne od instytucji społecznych                                                                               stnieje duże zamieszanie między anarcho-nihilizmem a nihilizmem egzystencja